Faedah
1. Memupuk sikap bekerjasama di antara pelajar di dalam kumpulan untuk menyiapkan projek
masing-masing.
2. Membantu pelajar untuk lebih memahami dan dapat melukis senibina rangkaian dengan
komponen-komponen yang tepat mengikut kehendak soalan.
3. Membantu pelajar untuk berfikir secara kreatif dan kritis di dalam membina senibina rangkaian
masing-masing.
Kejayaan
Kaedah PlayDoh Network Architecture ini didapati berjaya dilaksanakan oleh pelajar apabila mereka berjaya menghasilkan senibina rangkaian masing-masing dengan betul dan sempurna serta dapat mempersembahkan hasil kerja masing-masing dengan baik. Pelajar juga dapat membezakan rajah senibina rangkaian yang berbeza dengan tepat apabila ditanya.
Kos
RM5.00 untuk setiap kumpulan
Masa
Masa yang diperuntukkan untuk pelajar menyiapkan projek ini ialah 1 minggu.
Hasil Kerja
Tahap Kepuasan
Pelajar didapati berpuas hati dan
mengakui bahawa kaedah ini dapat membantu mereka dalam mengenalpasti rajah
untuk kedua-dua senibina rangkaian computer iaitu peer-to-peer dan client/
server.
No comments:
Post a Comment